Mogą Cię również zainteresować książki...
Jacy ludzie są najlepszymi liderami? Jak człowiek staje się przywódcą? Co dzieje się w organizacji, w której brakuje lidera? To zaledwie kilka spośród wielu pytań dotyczących przywództwa, rozważanych w tym zbiorze artykułów.
Przywództwo to dyscyplina z pogranicza psychologii, zarządzania, komunikacji, strategii, a nawet reklamy. Jest niezbędne wszędzie tam, gdzie ludzie dążą do wspólnych celów. Od kompetencji, charakteru i technik stosowanych przez lidera zależy przyszłość organizacji. W tym zbiorze artykułów znajdziesz interdyscyplinarną wiedzę potrzebną każdemu liderowi.
* Inteligencja emocjonalna: czy można nauczyć się przywództwa?
* W jaki sposób sukcesy wzbogacają lub niszczą psychikę lidera?
* Sześć stylów przywództwa
* Zarządzanie uwagą: jak lider zdobywa miejsce w umysłach swoich ludzi?
* Zmiana władzy: jak ograniczyć wstrząsy w organizacji, gdy pojawia się nowy lider?
* Przywództwo w szybko rozwijającej się firmie: kiedy odejść od ręcznego sterowania organizacją?
* Jacy ludzie są automatycznie uznawani za liderów?
* Studium przypadku: Erik Schmidt - człowiek, który odbudował firmę Novell
"Harvard Business Review. Atrybuty przywódcy" to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review - cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów. Autorzy to doświadczeni eksperci w dziedzinie przywództwa. Analizują prawdziwe przypadki, przełomowe koncepcje oraz narzędzia i techniki stosowane w firmach na całym świecie. Podają liczne przykłady skutecznego i nieskutecznego przywództwa.
Oprawa: | twarda |
Wydawca: | one press |
Rok wydania: | 2006 |
Ilość stron: | 226 |
Wymiar [mm]: | 145x215 |
EAN: | 9788373619005 |
ISBN: | 83-7361-900-3 |
ID: | 129573 |