TOP 50 - szczególnie polecamy!

KLIKNIJ i zobacz już teraz!

O książce

Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu

Moja książka jest efektem doświadczeń, jakie nabywałem w latach 1990-2010, wdrażając zarządzanie jakością (TQM) w mojej rodzinnej firmie, a także ucząc tej metody w innych firmach i na uczelniach wyższych, co zresztą czynię do dziś.

Pierwsze wykłady z TQM prowadziłem dla pracowników firmy A.Blikle, a notatki do tych wykładów stanowiły zaczątki "Doktryny jakości".

Początki oczywiście nie były łatwe. Wiedza konieczna do zarządzania zgodnie z TQM nie jest technicznie trudna, ale jej zaakceptowanie bywa trudne emocjonalnie.

Bywa trudne, bo zaraz na samym początku trzeba porzucić wiele przekonań, do których jesteśmy przyzwyczajani niemal od dziecka: że nagrody motywują, że współzawodnictwo jest twórcze, że struktura zarządcza firmy musi być hierarchiczna...

Nie było więc łatwo, ale było nadzwyczaj ciekawie, bo czasy pionierskie z zasady charakteryzują się wysokim poziomem zaangażowania. Pamiętam, jak nasz pierwszy nauczyciel TQM, Jim Murray, wyraził zdumienie, że moi pracownicy zgodzili się poświęcić na szkolenie dni wolne od pracy. "W Anglii to by nie było możliwe" - powiedział.

Oczywiście na naukach Jima się nie skończyło. Dzięki niemu zacząłem jeździć do Anglii na coroczne konferencje Brytyjskiego Towarzystwa im. Deminga (twórcy TQM), a zdobywaną tam (również za pośrednictwem wielu znakomitych książek) wiedzę niezwłocznie przekazywałem moim pracownikom prowadząc dla nich wykłady.

Materiały do książki rosły, a na wykłady zaczęli przychodzić słuchacze spoza firmy. I tak narodziło się moje konwersatorium z TQM, które prowadzę od roku 1997 raz w miesiącu od października do czerwca. Wstęp wolny, a informacje o programie można znaleźć na mojej witrynie www.moznainaczej.com.pl. To taka moja prywatna misja, gdyż uważam, że TQM może być wielką szansą dla polskiej gospodarki.

Zobacz tę książkę także w miękkiej oprawie.

Informacje techniczne

Oprawa: twarda
Wydawca: one press
Autor: Andrzej J. Blikle
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 544
Wymiar [mm]: 168x237
EAN: 9788324692712
ISBN: 978-83-246-9271-2
ID: 285788

Zobacz również

Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu
Książka niedostępna
Gwarancja satysfakcji
Mogą Cię również zainteresować książki...
 - okładka książki

Abc. Jak zbudować zespół, który zwycięża

Blair Singer
 - okładka książki

Cała naprzód! Sztuka świadomego planowania własnego życia

Michael Hyatt, Daniel Harkavy
 - okładka książki

5 języków docenienia w miejscu pracy

Gary D. Chapman, Paul E. White
 - okładka książki

Zarządzanie czasem czyli co jest w życiu najważniejsze

Agnieszka Szewczyk
 - okładka książki

Liczy się Dzisiaj. 12 ćwiczeń w dniu dzisiejszym - gwarantowany sukces jutro

John C. Maxwell
 - okładka książki

Lean Banking. Zastosowanie Six Sigma w świecie finansowym z przykładami

Fabrizio Majorana, Alessandro Morelli
 - okładka książki

Dobór personelu. Seria: Biblioteka Moderatora

Tomasz Witkowski (red.)
 - okładka książki

Zarządzanie finansami, czyli ile kosztuje bilet do nieba

Agnieszka Szewczyk
 - okładka książki

Zarządzanie przez wartości. Jak sprawić, by osobiste wartości pomagały osiągać nadzwyczajne wyniki

Ken Blanchard, Michael O Connor
 - okładka książki

Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach

David D. Dubois, William J. Rothwell
 - pudełko audiobooku

Zarządzanie przez wartości Audio. Jak sprawić, by osobiste wartości pomagały osiągać nadzwyczajne wyniki

Ken Blanchard, Michael O Connor
 - okładka książki

Feedback czyli informacja zwrotna. Osobisty mentor - Harvard Business School Press

Jamie O. Harris
 - okładka książki

5 języków docenienia w miejscu pracy

Gary D. Chapman, Paul E. White
 - okładka książki

Lean Banking. Zastosowanie Six Sigma w świecie finansowym z przykładami

Fabrizio Majorana, Alessandro Morelli
 - okładka książki

Menedżer skuteczny. Efektywności można się nauczyć Seria: Światowe Bestsellery Biznesowe

Peter F. Drucker
 - okładka książki

Dobór personelu. Seria: Biblioteka Moderatora

Tomasz Witkowski (red.)
 - okładka książki

Zarządzanie przez wartości. Jak sprawić, by osobiste wartości pomagały osiągać nadzwyczajne wyniki

Ken Blanchard, Michael O Connor
 - okładka książki

Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach

David D. Dubois, William J. Rothwell