Mogą Cię również zainteresować książki...
Najnowsza monografia Pani Profesor Krystyny Chałas, wyróżnia się znacznym potencjałem naukowo-poznawczym, wzbogacającym pedagogikę szkoły wyższej w obszarze dydaktyki akademickiej. Łączy zalety interesującej poznawczo i poprawnej metodologicznie publikacji naukowej, jak również nośnika o charakterze aplikacyjnym. Stanowi wartościowe teoretycznie, ubogacone w praktyczne doświadczenia studium monograficzne, które ukazuje bogate spektrum działań pracowników Katedry Dydaktyki i Edukacji Szkolnej KUL, służących idei kształcenia kandydatów na nauczycieli w duchu dydaktyki zaangażowanej.
Książka, której problematyka dotyczy szkoły wyższej, zwłaszcza dydaktyki akademickiej jest niezwykle potrzebna i pożądana na rynku wydawniczym z racji teoretycznych, poznawczych i utylitarnych. Praca znakomicie ukazuje zarówno od strony teoretycznej, jak również praktycznych rozwiązań Autorki opracowania w ramach nauczanych przedmiotów oraz działań formalnych i pozaformalnych tworzonych wespół z pracownikami Katedry, to, o co konsekwentnie upominamy się, my, dydaktycy ogólni - poszerzanie i wzbogacanie pola poznawczego współczesnej dydaktyki jako jednej z podstawowych, kanonicznych nauk pedagogicznych.
Opracowanie należy do tych, które mieszczą się w jakże ważnym i potrzebnym nurcie aktywności naukowej i pisarskiej, który można by określić mianem „ocalić od zapomnienia".
prof. nadzw. dr hab. Anna Karpińska
Prezentowana publikacja ukazuje specyfikę dydaktyki akademickiej w uniwersytecie katolickim w oparciu o doświadczenia Katedry Dydaktyki i Edukacji Szkolnej KUL. Podjęcie tej tematyki wypełnia pewną lukę w obszarze badań naukowych dotyczących charakterystyki dydaktyki akademickiej w uniwersytecie katolickim. (...)
Szczególną wartością omawianej publikacji jest fakt, że została ona wypracowana na gruncie 20-łetnich doświadczeń Katedry Dydaktyki i Edukacji Szkolnej w Instytucie Pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Jana Pawła II w Lublinie. Ten dwudziestoletni okres pracy by ł poświęcony poszukiwaniu teoretycznych przesłanek i praktycznych rozwiązań sposobów kształcenia studentów pedagogiki ze specjalnością nauczycielską. Systematyczne opisanie tych doświadczeń nie jest jednak tylko kanwą do zaprezentowania niewątpliwych osiągnięć badawczych i edukacyjnych pracowników Katedry, ale motywem do ukazania teoretycznych refleksji skoncentrowanych wokół koncepcji „dydaktyki zaangażowanej".
Ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekański
Oprawa: | twarda |
Wydawca: | Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL |
Autor: | Krystyna Chałas |
Rok wydania: | 2018 |
Ilość stron: | 214 |
Wymiar [mm]: | 167x240 |
EAN: | 9788380616301 |
ISBN: | 978-83-8061-630-1 |
ID: | 433610 |