Mogą Cię również zainteresować książki...
Od zawsze byliśmy uczeni, że wobec emocji należy zachować ostrożność. Wyrażanie uczuć w pracy uważa się na ogół za zachowanie nieprofesjonalne. David Caruso i Peter Salovey obalają ten pogląd. Ich zdaniem emocje stanowią integralną część myślenia, rozumowania i inteligencji. Że to od stopnia rozwinięcia czterech związanych z nimi umiejętności - rozpoznawania uczuć, wykorzystywania ich do usprawnienia procesu myślenia, rozumienia ich oraz zarządzania nimi – zależy nasz zawodowy sukces. I nie ma tu znaczenia, czy jesteśmy menedżerami, dyrektorami czy szeregowymi członkami zespołu.
DAVID R. CARUSO, psycholog zarządzania, członek zespołu badawczego na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Yale. Zajmuje się głównie szkoleniem wyższej kadry kierowniczej, rozwijaniem zdolności przywódczych oraz oceną przebiegu kariery zawodowej.
PETER SALOVEY, profesor psychologii i dziekan Wydziału Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Yale, jest autorem pierwszych artykułów naukowych na temat inteligencji emocjonalnej (we współpracy z Johnem D. Mayerem). To właśnie on wprowadził to pojęcie do psychologii. Uważany jest za główny autorytet w kwestiach psychologicznych konsekwencji nastroju i emocji, jak też psychologii zdrowia.
Oprawa: | twarda |
Wydawca: | Rebis |
Autor: | David R. Caruso, Peter Salovey |
Rok wydania: | 2009 |
Ilość stron: | 304 |
Wymiar [mm]: | 150x225 |
EAN: | 9788375102437 |
ISBN: | 9788375102437 |
ID: | 120687 |