Oto typowy scenariusz wprowadzania zmian w organizacji. Najpierw zarząd przyjmuje nową strategię. Mówi się o "wizji przyszłości" i "celach strategicznych", ale wszystko kończy się na spotkaniach, rozmowach i notatkach służbowych. Pracownicy twierdzą, że akceptują propozycje zmian, ale gdy trzeba zacząć działać, podają tysiące powodów, dla których "to się nie uda".
Formalnie powołane zespoły mające wdrażać zmiany działają powoli i wdają się w spory polityczne. Każda proponowana decyzja przepada w niekończących się debatach i konfliktach. Jeśli dochodzi do jakichś rzeczywistych zmian, firma zawdzięcza je nieformalnej grupie aktywistów, ignorowanej przez kluczowych decydentów. W efekcie reformowanie organizacji staje się drogą przez mękę, co zniechęca nawet najbardziej wytrwałych zawodników.
John P. Kotter omawia w tej książce inny, lepszy proces reorganizacji firmy. Udowadnia, że można sprawnie i względnie bezkonfliktowo ograniczać zatrudnienie, integrować firmy po fuzji i wdrażać programy jakości. Proponowany przez autora proces reorganizacji jest owocem jego wieloletnich doświadczeń związanych z transformacją firm.
Oto kolejne etapy tego procesu:
* tworzenie koalicji sterującej procesem zmian - przygotowanie gruntu pod dobry start;
* likwidowanie oporu przed zmianami - sztuczne bariery psychologiczne i nieuzasadnione obawy;
* cele operacyjne i zasady premiowania - jak sprawić, by ludziom opłacało się akceptowanie zmian;
* pokonywanie konfliktów - konstruktywni idealiści kontra warstwy pilnujące swoich interesów;
* motywowanie do zmian i kreowanie pierwszych szybkich sukcesów na nowej drodze;
* uświadamianie rezultatów wprowadzanych zmian - korzyści dla wszystkich;
* utrwalanie wprowadzonych zmian w kulturze firmy.
Oprawa: | twarda |
Wydawca: | one press |
Autor: | John P. Kotter |
Rok wydania: | 2007 |
Ilość stron: | 224 |
Wymiar [mm]: | 148x210 |
EAN: | 9788324605521 |
ISBN: | 978-83-246-0552-1 |
ID: | 153065 |