Książka podejmuje próbę odpowiedzi na pytania: czym są kulty? Co zawiera oferta kultów szerokiego zasięgu? Kto kupuje oferowane produkty i usługi? Czy można uzależnić się od zastępczych form religijności? Jakie mogą być skutki uzależnienia tego typu?
Kulty, rozumiane jako zastępcze formy religijności, można rozpatrywać w kategoriach handlowych. Do kultów szerokiego zasięgu można zaliczyć m. in. astrologię, wróżbiarstwo, ezoterykę, okultyzm i medycynę niekonwencjonalną.
Książką porusza problematykę uzależnienia od kultów publiczności. Ukazuje religijność człowieka, jej fenomen i funkcje, prezentuje zastępcze formy religijności szerokiego zasięgu, przedstawia czynniki ryzyka i mechanizmy doprowadzające do utraty kontroli nad zachowaniami związanymi z ofertą kultową.
Charakteryzuje konsekwencje nadmiernego angażowania się w zastępcze formy religijności, zajmuje się profilaktyką angażowania się w oferty kultowe oraz pokazuje mity dotyczące skuteczności zastępczych form religijności, które są zawarte w reklamowanych produktach i usługach.
Oprawa: | miękka |
Wydawca: | Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL |
Autor: | Iwona Niewiadomska, ks. Mirosław Kalinowski, ks. Dariusz Sikorski SDS |
Ilość stron: | 208 |
Wymiar [mm]: | 110x165 |
EAN: | 9788373632714 |
ISBN: | 83-7363-271-9 |
ID: | 26251 |