Mogą Cię również zainteresować książki...
Skróty
Wstęp
Rozdział I: Zagadnienia podstawowe
1. Stan badań
1.1. Wybrane tematy w J 1,19-2,11
1.1.1. Tytuły chrystologiczne
1.1.2. Wesele w Kanie Galilejskiej
1.2. Temat bycia uczniem (metoda historyczno-krytyczna)
1.2.1. Tożsamość ucznia w Nowym Testamencie
1.2.2. Uczeń w czwartej Ewangelii
1.2.3. Tożsamość uczniów według J 17
1.2.4. Obraz ucznia w J 1,35-51
1.3. Charakterystyka postaci uczniów (metoda narracyjna)
1.3.1. Kobiety
1.3.2. Pary mężczyzn i kobiet
1.3.3. Wybrane postacie
1.3.4. Synteza
2. Temat pracy
3. Metodologia i struktura pracy
Rozdział II: Zagadnienia literackie
1. Delimitacja tekstu
2. Kompozycja literacka
3. Kontekst dalszy i bliższy
3.1. Kontekst dalszy - narracja Ewangelii św. Jana
3.2. Kontekst bliższy - segment J 1-4
4. Gatunek literacki
Rozdział III: Modele odkrywania tożsamości Jezusa
1. Model świadka - Jan Chrzciciel (J 1,19-34)
1.1. Krytyka i przekład tekstu
1.2. Struktura
1.3. Analiza narracyjna
1.3.1. Akcja
1.3.2. Czas
1.3.3. Narrator
1.3.4. Postacie
1.4. Model świadka
2. Model indywidualny - uczniowie (J 1,35-51)
2.1. Krytyka i przekład tekstu
2.2. Struktura
2.3. Analiza narracyjna
2.3.1. Akcja
2.3.2. Czas
2.3.3. Narrator
2.3.4. Postacie
2.4. Model ucznia
3. Model eklezjalny - Matka, słudzy i uczniowie (J 2,1-11)
3.1. Krytyka i przekład tekstu
3.2. Struktura
3.3. Analiza narracyjna
3.3.1. Akcja
3.3.2. Czas
3.3.3. Narrator
3.3.4. Postacie
3.4. Model wspólnoty wierzących (eklezjalny)
Zakończenie
Bibliografia
Indeks źródeł
Indeks autorów
Summary
Table of Contents
Oprawa: | miękka |
Wydawca: | Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL |
Autor: | Łukasz Darowski SDS |
Rok wydania: | 2019 |
Ilość stron: | 250 |
Wymiar [mm]: | 167x240 |
EAN: | 9788380617308 |
ISBN: | 978-83-8061-730-8 |
ID: | 458474 |