Dlaczego zdarza się tak, że ktoś przez lata przynosił ze szkoły słabe oceny, a później w życiu dokonuje wielkich rzeczy, podczas gdy ktoś inny, kto zapowiadał się na znakomitego naukowca, później boryka się z rozmaitymi problemami emocjonalnymi, społecznymi, zawodowymi?
Dlaczego nie zawsze istnieje związek pomiędzy dobrymi wynikami szkolnymi a dobrze ukształtowaną autonomią czy dojrzałością?
Dlaczego, przy równych zdolnościach intelektualnych, jedni mają wspaniałe osiągnięcia, podczas gdy inni "odstają", muszą się zadowolić wynikami przeciętnymi albo słabymi?
Jak duże znaczenie mają w tych procesach takie czynniki jak motywacja, poczucie pewności, szacunek dla samego siebie, umiejętność podejmowania ryzyka i brania na siebie odpowiedzialności. Jaką rolę odgrywają umiejętności mnemoniczne, zdolność do uczenia się, pasja wobec tego, z czym spotyka się w szkole, zaangażowanie, odpowiedzialność, pewne "właściwe" przyzwyczajenia nabyte wcześniej?
Ta książka stara się odpowiedzieć na te i inne pytania, zmieniając sztywne koncepcje pedagogów na bardziej interesujące „praktyczne podejście”, które można wykorzystać w codziennym doświadczeniu rodziców i wychowawców. Bardziej niż dawać odpowiedzi, pragniemy nauczyć czytelników zadawać pytania, które pomogą im odnaleźć drogę i samodzielnie znaleźć rozwiązania postawionych tu problemów.
Oprawa: | miękka |
Wydawca: | eSPe |
Autor: | Lucia Pelamatti |
Rok wydania: | 2007 |
Ilość stron: | 186 |
Wymiar [mm]: | 130x200 |
EAN: | 9788374821070 |
ISBN: | 9788374821070 |
ID: | 56766 |