Co daje zarządzanie kluczowymi klientami?
Będąc blisko klienta, możesz przewidzieć jego potrzeby, zanim jeszcze się skrystalizują. Wiedząc o jego planach, możesz składać lepsze oferty. Kiedy zdobędziesz jego zaufanie i staniesz się kluczowym dostawcą, cena sprzedaży nie będzie już najważniejszym punktem rozmów handlowych, a okazjonalne konflikty nie doprowadzą do zakończenia współpracy. W zarządzaniu kluczowymi klientami chodzi o to, aby interesy dostawcy i klienta przestały być przeciwstawne - aby klient nie szukał korzyści kosztem dostawcy. Dlatego warto wiedzieć, kim są kluczowi klienci, i inwestować w nich.
Jak doprowadzić do korzystnej współpracy z kluczowymi klientami?
Penetrowanie firmy klienta otwiera przed Tobą wielkie możliwości, lecz nie oczekuj, że wszystkim zajmie się jeden dobry sprzedawca. Zarządzanie kluczowymi klientami to gra zespołowa i wielkie wyzwanie. Zacznij od zidentyfikowania kluczowych klientów, a potem stopniowo zacieśniaj relacje z nimi.
Przejdź 10-etapowy proces wyboru kluczowych klientów i dowiedz się, jak:
* stworzyć organizację przyjazną dla kluczowych klientów,
* przygotować plan zarządzania kluczowymi klientami,
* zebrać zespół selekcjonerów,
* oceniać atrakcyjność klientów oraz podzielić ich na kluczowych i pozostałych,
* powiększać zespół współpracujący z kluczowym klientem,
* zacieśniać relacje z kluczowymi klientami i wspólnie z nimi tworzyć wizję przyszłości.
Oprawa: | miękka |
Wydawca: | one press |
Autor: | Peter Cheverton |
Rok wydania: | 2006 |
Ilość stron: | 160 |
Wymiar [mm]: | 140x210 |
EAN: | 9788324601141 |
ISBN: | 83-246-0114-7 |
ID: | 129556 |