Mogą Cię również zainteresować książki...
Współczesne przedsiębiorstwa bywają potężniejsze od niektórych państw. Są także od nich bogatsze, lepiej zarządzane i bardziej wpływowe. To one tworzą sytuację gospodarczą, wyznaczają nowe style zachowań konkurencyjnych, a niejednokrotnie oddziałują także i na politykę. Jednak skoro u podstaw ich powstania leżą powiększanie zysków i gromadzenie zasobów, jaką rzeczywistość społeczną mają szansę nam wykreować?
Autorami zebranych tu artykułów są Michael E. Porter oraz C.K. Prahalad - najlepsi światowi specjaliści w dziedzinie konkurencyjności firm oraz możliwości finansowych związanych z "najniższą warstwą piramidy", czyli największą, ale najuboższą grupą socjoekonomiczną. Wskazują oni współczesnym menedżerom korzyści płynące z zaangażowania w sprawy społeczne. Otwierają oczy na potencjał tkwiący w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań i technologii w celu zaspokojenia potrzeb socjalnych. Zdradzają sposoby odnoszenia sukcesu na nowych rynkach dzięki marketingowi promującemu postawy obywatelskie.
* Zarabianie na biednych - kiedy ubodzy stają się klientami.
* Czysta filantropia czy czysty biznes - zarabianie dobroczynnością.
* Handel tworzący dobrobyt - globalizacja przynosząca korzyści.
* Przywódcza rola przedsiębiorstw - nowy model zachowań prospołecznych.
* Zaangażowanie społeczne przewagą konkurencyjną - Cisco Networking Academy Program.
"Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw" to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review - cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Niniejszy zbiór zawiera przełomowe koncepcje, wiodące myśli i studia przypadków autorstwa doświadczonych ekspertów w dziedzinie zarządzania.
Oprawa: | miękka |
Wydawca: | one press |
Rok wydania: | 2007 |
Ilość stron: | 240 |
Wymiar [mm]: | 148x210 |
EAN: | 9788324609079 |
ISBN: | 978-83-246-0907-9 |
ID: | 153010 |